Olga Studená: Mládí imrvére v hajzlu

Google mu pokurvil život

Znáte Nicka? Určitě jo. A znáte nějakého Twispa? Taky samozřejmě ano. A co Nick Twisp? Myslím, že ho nemusím zdlouhavě připomínat. Spousta z nás vyrostlo na kultu Mládí v hajzlu. Rodiče nám tyto knihy zakazovali, protože se domnívali, že bychom se mohli o životě dozvědět mnohé ještě před tím, než pořádně dospějeme. C. D. Payne je věhlasný svým vytříbeným humorem, který nesedne samozřejmě každému. Začalo to Mladíkem v odboji, ale čas šel tak rychle, až jsme přišli k tomu, že je naše Mládí imrvére v hajzlu. Osmý bombový díl z pera jedinečného C. D. Payna je tu.

Máte doma malé dítě? Ano? Tak v tom případě mám pro Vás několik dobrých rad. Buď mu nikdy, ale opravdu nikdy neříkejte o C. D. Paynovi (stejně si ho brzy najde samo) nebo jeho tatínkovi zakažte přístup na internet. Jen se snažím zachránit pár rodin. Přece nechcete, aby otec nebo dítě zjistilo, že nejsou „svoji“. Přesně tak se to stalo i malému Nickiemu Davidsonovi. Jeho táta ho natolik nesnášel, že googlil a googlil až vygooglil. Je to jasné, dvě dané krevní skupiny nemůžou vytvořit třetí. Tady nám dal autor trochu přednášky z genetiky. Toto googlení mělo za následek to, že Nickie a jeho máma se sbalili pár ruksaků a upalovali do velkoměsta. Bohužel ani máma na tom s city k synovi není dostatečně obdařená, tak mu vrazí dopis do ruky, a zatímco je její milovaný synáček na cestě k bytu 22B ujede. Prostě tradá pryč od starostí. Teď je jen na malém Nickiem, aby se dokázal vyrovnat s pravdou. Nikdy nebyl Davidson, ale vždy byl jedním z Twispů.

Jedná se už o osmou knihu z deníkových záznamů Nicka Twispa. Pokud jste už zapomněli na všechny vaše oblíbence, tak věřte tomu, že se jich spousta z nich vrátí zpět právě v této knize. Ano, i Levák se vrátí! Pokud zatím nevíte, co od knihy čekat, tak čekejte vzpomínky. Autor se hodně obracel na předešlé díly, takže pokud je ještě nemáte dočtené, tak si pospěšte, ať o nic nepřijde, byla by to věčná škoda. Chvílemi se může i zdát, že se hrabal ve vzpomínkách až moc, ale tohle snad dokážeme autorovi odpustit.

Hned první větou knihy byla nasazena laťka vysoko. Google mi pokurvil život. Hned najedete na klasickou autorovu notu, která se bude držet celou knihu až do cílové rovinky. Pokud jste si ovšem zamilovali Nicka, tak věřte tomu, že už to není ten starý známý. Od prvního dílu se mnohé změnilo a tím pádem se změnili i okolnosti, takže hrdinové využívají smartphony a jezdí v SUV.

Kniha si drží klasický vzhled všech ostatních knih, takže v tomto novinky neočekávejte, ale právě to je na ní krásné. Kniha se bude líbit všem fanouškům Mládí v hajzlu, ale také těm, co se rádi dlouho smějí před tím, než usnou.

Autor: Olga Studená
Recenze na ČBDB»