O. Partl, Zing.cz: Assassin’s Creed – 2 500 let historie

Historický výlet do epoch jedné z nejslavnějších videoherních sérií.

Videoherní série Assassin’s Creed od svého prvního dílu z roku 2007 (ten je stále mnohými fanoušky velice oblíbený) nabyla opravdu neskutečných rozměrů, kdy její vliv už dávno není pouze otázkou jednoho média, tedy digitálních her, avšak zasahuje už i do filmů, knih a jiných médií, tudíž se z ní stala globální značka, kterou poměrně bezpečně znají i naprostí nehráči. Jedním z největších trademarků celé série posléze je zasazení jejich dílů do vábných historických období, přičemž v nich sledujeme i různé skutečné události (ačkoliv častokrát upravené pro blaho scénáře) či historické postavy, které můžeme znát z hodin dějepisu.

Další díly posléze na tomto historickém prvku lpěli čím dál více, kdy se na samotné hře začali podílet i různí historikové, častokrát především z francouzského časopisu Historia. Duo autorů se jmény Aymar Araïza a Victor Barraggion následně napadlo, že by nebylo špatné vytvořit celou knihu, možná klidně i moderní učebnici, která by se za pomoci těchto historiků zaměřovala na vybraná období z několika hlavních dílů série, tedy by čtenáře seznamovala s pravým historickým pozadím, kdy jednotlivé výpovědi jsou založené na mnoha pramenech. A recenzi na výsledek jejich snahy právě čtete.

Pořádná nálož stránek

Kniha zcela bez problémů vaši pozornost upoutá na první chycení do ruky. Ačkoliv její rozměry nejsou vyloženě obří (190 x 245 mm), tak se stále jedná o pořádnou cihlu, jejíž 432 stránek nabízí opravdu velkou porci čtení, což přichází i s faktem, že je kniha velice těžká, tudíž je jasné, že není stavěná na takové to sváteční počteníčko, jelikož ruce vás po chvíli držení rozhodně mít rády nebudou.

Kniha je bytelná a těžká, nabízející 432 stránek textu.

A dílo zaujme i vzhledem, kdy předním deskám (ano, kniha je to v pevné vazbě, která je skutečně bytelná a poctivá) dominuje výčet několika historických postav a samozřejmě samotný assassin, kdy se v tomto případě jedná o Edwarda Kenwaye z Black Flag (podle mého názoru nejlepší postava série, ale to sem úplně nepatří). Zapomenout se ovšem nesmí ani na výrazný znak, typický pro tuto sérii, a přirozeně na obrovský nápis „Assassin’s Creed“ v opět velice důvěrně známém fontu, jenž má dát okamžitě najevo, že se tady pracuje s tímto výrazným univerzem. Podnadpis „2500 let historie“ je však obdobně výrazný, přičemž se jedná o tu hlavní informaci, kterou od názvu této knihy chcete.

Autor: Ondřej Partl