V. Skutilová, Žiju v knize: Rodina a jiné katastrofy

Rodina a jiné katastrofy je další z variací na lehce dysfunkční rodinu. Marla, matka rodiny, je terapeutka a svou profesi nikdy nezapřela. I chystanou svatbu dcery Emily bere jako výzvu a možnost utužit vztahy. Emily a její sourozenci se k plánu staví nejdříve odmítavě, ale nakonec se podvolí. Profesní deformace matky se na nich podepsala víc, než jsou ochotni si přiznat. Nad něčím prostě vyhrát nelze.

Největší přednost textu představují postavy. Jsou příjemným bonusem primární oddechovky. Přiznám se, trochu jsem se lekla, když jsem knihou začala listovat. V bibliografických údajích je uvedeno, že vyšla ve spolupráci s Harlequin Books, to nejsou vody, kam bych knižně mířila. A v úvodních větách řeší Emily, budoucí nevěsta, jestli jí vybrané šaty nedělají velký nos. Odradit jsem se nenechala. Po pár stránkách pochopíte, že ty úvahy o nose mají své opodstatnění. Emily je neurotická, nejistá a hypochondr. Zdatně jí sekunduje sestra Lauren, nadšená pro spoustu věcí, ve svých tvrzeních a přesvědčeních dogmatická, vymezující se proti zaběhlým stereotypům. Ve výchově zastává naprostou volnost, její syn Ariel může cokoli, Lauren mu nechává prostor pro seberealizaci. A tak Ariel chodí v tričku s hasičskou stříkačkou, baletní sukýnce a gumácích s květinovým potiskem. Bratr Emily a Lauren Jason je rozvedený a ze svého nově nabitého stavu se snaží vytěžit maximum. Má rád ženy, ale jen ty pod třicet, ostatní u něj nemají šanci. Smůlu měla i bývalá manželka, když kritickou hranici překročila.

Autor: V. Skutilová