H. Herynková, blog.idnes.cz: Vraždy z Coopers Chase

Vraždy z Midsomeru, ze sousedství i vřesovišť se mohou jít zahrabat. Nastupuje Coopers Chase a Čtvrteční klub amatérských detektivů.

Coopers Chase je poklidná vesnice s luxusní restaurací, bazénem, tělocvičnou, kostelíkem a hřbitovem. Je to vesnice určená pouze pro seniory. Místní obyvatelé však nejsou žádná ořezávátka, na schůzích si umějí dupnout za svá práva, a když je třeba, přivážou se klidně i k bráně, aby kolem nich neprojely bagry. Nejaktivnější je však čtveřice amatérských detektivů, kteří se každý čtvrtek scházejí nad zapomenutými zločiny, aby se je pokusili dořešit. Mají tedy ty nejlepší předpoklady k úspěchu, když zločin zavítá až před jejich práh, a ve vesnici dojde k vraždě. Je nad slunce jasnější, že Čtvrteční klub amatérských detektivů se okamžitě pouští do pátrání.

Čtvrteční klub amatérských detektivů

Ron pracoval jako odborový předák, Ibrahim byl psychiatrem, Joyce (nejnovější přírůstek do klubu) zdravotní sestrou. Čím se živila Elizabeth, to ví snad jen ona sama. Každopádně to bylo něco, co jí přihrálo nekonečnou síť kontaktů (ne vždy úplně zákonných), vynalézavost a odhodlání dopadnout pachatele. Když je ve vesnici zavražděn místní developer, vrhá se tato svérázná partička do hledání stop a pátrání na vlastní pěst. Ani v nejmenším jim nevadí, že různé vyšetřovací postupy znají jen z hromady detektivních a kriminálních seriálů, to se přeci také počítá za solidní průpravu. Aby se na stará kolena nedostali do křížku se zákonem, spojí síly se sympatickou vyšetřovatelkou, konstáblem Donnou de Freitasovou. Jak se jim povede, prozradí kniha Čtvrteční klub amatérských detektivů.

Richard Osman, britský spisovatel, televizní producent a moderátor, se vypořádal se svým románovým debutem více než úspěšně. Čtvrteční klub je dokonalou kombinací klasické britské detektivky a humoristického románu o zapálených seniorech, kteří rozhodně nepatří do starého železa a nepovolí, dokud nedopadnou vraha. Možná se jim dokonce povede rozluštit záhad víc.

Autor: Helena Herynková